Monday, May 11, 2009

Home » INGAT!!!

INGAT!!!

BERHATI HATI DI JALAN RAYA.....

semalam dlm kul 3.20 ptg tu aku gerak blik KL..As yg drive..aku pun layan je la alam semula jadi hutan2 kt negeri pahang ni..sambil dengar radio feberet aku..HOT FM..lebih hangat daripada biasa..hehehhe..
Bru sejam perjalanan tu tibe2 kitorg tgk bnyk kete yg benti kt tepi jln Gambang - Segamat tu..kitorg pun pelik la jgk kn..apahal ni..pastu nk dijadikn cerita kitorg pun benti jgk mcm diorg2 seme tu..konon nye nk jadi masyarakat penyayang tp mcm masyarakat penyibuk pun ade jgk..heheheh..

rupe2 ade accident..kete kancil no pendaftaran CBYxxxx..remuk gler..tak reti aku nk story cm mane..dh mcm origami kete yg dikeronyok2..hancur..perghhh..ngeri gler..dgr kata ade 4 org dlm kete tu..3 mangsa dh dibawa naik ambulans..tggl sorg lg..tp dah meninggal..Innnalillah...kesian tgk adik tu..memula As mmg tak bg aku tgk..tp sbb degil, aku tgk jgk..adik tu maybe dlm darjah 3 darjah 4 kot..

dgr kata kete kancil tu laju..tak tau la btul ke tak..tp klu tgk tiang yg bengkok sbb kene langgar ng kancil tu...ermmmm...laju kot..wallahualam...

dlm 10 mnt kt situ, kitorg pun blah..aku pun aper lg..start bg ceramah2 agame kt As tu..leklok drive..tak tau bp ratus kali aku ulang ayat tu...aku takut..kpd anda2 dan kepada aku jgk, berhati2 di jln raya..pandu cermat jiwa selamat...pandu laju kepala lumat..ayat ni aku sllu gune time sekolah dolu2..ingat org tersayang...
adios amigos...


No comments:

Post a Comment

terima kasih sbb sudi komen...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2012 Reserved to Dan Sebenarnya Semusim Rindu.. Design with love by Cik Rose Cute