Wednesday, July 8, 2009

Home » cerite abah aku....

cerite abah aku....

hitam hitam si tampuk manggis

sungguh pun hitam, ku pandang manis....

(betul ke aku tulih tuh....)


manggis ni fresh dr ladang....

ehhh...takdelah dr ladang...dr pokok2 kt blkg umah aku jerk...mggu lps kn aku blik kg...

abah aku panjat pokok...aku tggu kt bwh....mithali kn abah aku tuh....ank dia.....ermmmmm...

aku tgk buah duku pun bnyk...abah kate akhir bln 7 ni masak la kot...rmbutan pun bnyk...

tp sbb aku tak mkn rmbutan aku tak heran sgt la...

aku tak bwk kamera or henpon time ni...so, takdelah gmbor buah buahan tmpatan....

hehehhe...bkn nk menunjuk2...sje nk citer....

aku ingat lg mse kecik2 dulu abah sllu citer pasal pokok buah2 an yg abah tanam tuh...

abah kate "nnt klu abah dh takde...cucu2 abah bleh mkn buah2 ni seme"...sbb aku penah tnye

abah ku... "nape tanam bnyk2 pokok2 ni...ntah ble kite bleh mkn buah dia..."

skrg ni abah aku sihat lg...pokok2 yg dia tanam dulu seme dh mengeluarkn hasil...

hebat kn....smpai satu tahap kitorg satu family dah tak larat nk mkn buah duku tu...

abah sedekah je kt jiran2....

siler percaye...ni kisah benar family aku...

np aku mcm syahdu je ni....

huhuhuhu...

2 comments:

  1. huhuhuhu..

    aku pun sedih...
    sebab.. sebab... klu aku nak makan buah2 ni, aku kena beli...

    huhuhuhu.. aku sgt suka buah2 tempatan.. esp. rambutan..
    tapi aku takde pokok2 tu sume..

    lain kali, ajak la aku balik kg..

    huhuhu.. bestnye klu dpt panjat pokok rambutan smbil makan2 di atas pokok tu..

    ReplyDelete
  2. --> KTS

    jom la ikut blik kg...tak de hal lah...nnt bleh mkn rmbtn ats pokok jer...tak nk turun2 pun tak per...hehhehe

    ReplyDelete

terima kasih sbb sudi komen...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2012 Reserved to Dan Sebenarnya Semusim Rindu.. Design with love by Cik Rose Cute