Wednesday, August 12, 2009

Home » » puding roti ntahapehapentah.....:)

puding roti ntahapehapentah.....:)

salam....

balik keje smlm ujan turun mencurah2...lebat gler...tp alhamdulillah la kan...kurang sket jerebu kt kl nih kan....pastu terus teman sue pegi klinik jap...dia demam....

smpai je umah terus masuk dapur..semangat nih...hehehhe...nk wat puding roti marble la konon2 nyer...tp jadik puding roti ntahapahantah.....wakakakka...

sape2 nak resepi dia bleh la pegi tgk kt umah kak eryn ni ye kwn2...sbb kak eryn pun ade wt jgk puding ni kelmarin...tp yg kt bwh ni care aku wt smlm ye...tp jgn ikut care aku nih..sbb aku derhaka and durjana ngan resepi tu yg jdik puding roti ntahapahapantah....wakakka...

* 4 keping roti - aku tak ingat bpe keping aku buh roti ni pasal mate tgh tgk tv...hehhehe

* 2 biji telur..

* 1/2 cawan susu pekat - yg ni pun aku tibai je...aku curah je dlm blender tu..

* 170ml susu cair - yg ni aku tak letak pasal aku lupe beli...derhaka x?

* 8gram serbuk agar2 - aku gune agar2 biase yg belance wt agar2 ari tuh...derhaka jgk nih...

* 1/2 cawan gula - aku buh 4 sudu jerk..derhaka lg kan...

* 2 sudu besar butter/marjerin (cairkan)

* 31/2 cawan air

* 2 sudu besar serbuk koko (bleh juga guna choc emulco) - aku gune coklat masak NONA balen wt kek batik ari tuh...uihhh...bnyk nyer aku derhaka...wakakkaka

Cara-cara:

1. Didihkan 3 cwn air,serbuk agar2 n gula ke dalam periuk.

2. Blend roti,telur,susu pekat, dan balance air tadi (1/2 cwn). Kemudian masukkan dalam periuk agar2 yg sudah didih td.

3. Masukkan butter/marjerin dan kacau rata sampai mendidih. matikan api.

4. Tuang ke dalam bekas. pastu coklat masak yg dh cair td tuh aku curah je dlm bekas tuh...

6. Dah siap bolehlah di simpan di dalam peti sejuk sekurang2nya sejam. Enak dmakan ketika sejuk!




dpt 2 bekas...ntah pa pe corak ntah..klu ikut resepi btul, sepatutnyer puding ni berlapis..dpt kt aku gini la jdiknyer...hehhehe...

ble potong jdik cam gini ye kwn2...sbnrnye puding aku wt smlm tuh lembik sket pasal org lain gune cawan biase nk sukat air...tp aku gune mug...hhehehhe..giler derhaka kan...
tapi sedap jgk nih....ade saper nk sket ker...meh la dtg umah....huhuhu....:)

9 comments:

  1. nampak ok la tu linda.... klu dah pelawa sape nak datang rumah kira sedap la tu.. hajar nak skit.. linda umah kat ner.. nak g terjah ni... muahahaha....

    ReplyDelete
  2. lantak la nok asal kanko mkn kenyang kan sudah la tuh..aku punyer pun mcm tsunami gak...kekekee janji perut aku kenyang kan..selesai hah

    ReplyDelete
  3. -->juliet

    tulah pasal..smlm time potong tuh pun ade gak terpikir...dah mcm kek batik lah pulak...hehhehe...

    -->hajar

    nk kate sedap bebenor tu xdelah...boleh la klu stakt nk kenyangkan peyot tuh...
    meh la terjah..umah kt tmn melati..meh la...:)

    --kak eryn

    alamak..kak eryn pun ade komen gak ker...huhuhu..tulah..janki bleh mkn...kenyang sudahhh...:)

    ReplyDelete
  4. leenda,

    cantik je cikin tgk..;) ngn coklat2nyer.. potong2 letak depan cikin gerenti licin la.. hehehhehe...;) macih kongsi resepi..;) nnti leh cuba..;)

    ReplyDelete
  5. janji kenyangggg,,,,burbbbbbbbbbb
    alhamdulillah..cedapppp jer..
    nanti wat lagiee..

    ReplyDelete
  6. -->cikin

    hheheh..klu cikin nk try buat, ikut resepi btul2 tau..sbnrnye senang je nk buat tuh..tp ble dh tak cukup bahan tu yg jadik cam sy buat...kikikki..

    -->sue

    yolah sue oii...yg kt umah tuh ade lg..mkn perabih dulu....

    ReplyDelete
  7. nampak sedap :) boleh difikirkan untuk buat lusa ni...

    ReplyDelete
  8. tengkiu melawat blog saya..

    sedapla tgok manisan2 ni.. tahniah2!! anda wanita sejati.. hahaha.. gelak2 jgk tapi pujian tadi ikhlas.. ;p

    ReplyDelete

terima kasih sbb sudi komen...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2012 Reserved to Dan Sebenarnya Semusim Rindu.. Design with love by Cik Rose Cute