Tuesday, October 27, 2009

Home » mesti buat sesuatu....♥

mesti buat sesuatu....♥

semalam...
lps mndi...
sesambil tggu citer sumpahan bunian nk start...
sesaje la try naik atas penimbang....

OMG!!!!
waaaaa.....
jarum penimbang tepat² tunjuk kt 55kg....
tidakkkk....

ini tak bleh jadik...
tak penah² aku seberat ni lps program diet aku 2 tahun lps....
tak bleh terima kenyataan..


so, tadik tghari aku aku mkn nasik sesenduk je...
pastu sayur² an penuh keliling pinggan...
kengkonon nk kurangkan kalori la....
tp skrg bru pkul 3.15ptg, perut aku dh nyanyi² nih...
cam mane ni....
ingat nk pegi cafe la...
nk order mee goreng....

nk ke taknak...

nk ke taknak...

nk ke taknak...


sbnrnye klu tgk dgn pndangan mata kasar, org msti kate..
'kau ni mane ade gemuk sgt pun...'
'kering je aku tgk kau ni...'
'toksah la mngade nk diet² bagai....'


ye...itu klu tgk dgn mate kasar...
hakikatnye...tidakkkk....
dh bnyk tmpat yg ade spare part...
aku je tau....

hahahah...


klu ikutkan aku pun tak kisah sgt klu berat aku naik sikit...
sbb aku dlm kategori tggi la jgk kan..163cm...
tp ble mngenangkan dulu mase berat aku 63kg,
susah payah aku disiplinkan diri nk diet...
alhamdulillah...2bulan akhirnye aku kering...
berat 50kg...
mase tu ramai plak yg komplen...
'apesal nmpak mcm papan lapis nih...'
'aku tgk dh mcm jerangkong...'
aduhhh...susah kan...
so, aku decide nk menten berat kurang dr 55kg...

tp skrg ape dh jadik nih....


msti buat sesuatu....

♥♥♥

4 comments:

  1. jarum timbang ko salah tu, cepat gi oder mi goreng, udang kasi lebih, daging kasi lebih, telur mata kerbau sebiji baru best,hahahhahaha.

    ReplyDelete
  2. -->juliet
    aku pun rse jarum tu salah...dh rosak kot...kene beli yg baru la ehhh...
    errrrr.....☺

    ReplyDelete
  3. hoh?/ 163 dan 55kg... mana ada berat..
    kering laaaaaa...

    jom gi big apple..
    ko belanja..
    hahahaha


    psssttt... aku pun nak turunkan berat... tp kurang disiplin... akibatnya, sume baju kebay tergantung JE kat almari... dah ketat.. tak sanggup nak pakai...
    uwaaaaaaaaaaaaaa

    ReplyDelete
  4. -->KTS

    tu la aku ckp..org nmpk mmg kering, hakikatnye tak...huhuh

    jom...ko nk bape ketul..aku blanje tp ko bayarkan...hehhe...

    tggi ko bape? klu same tggi bagi aku jelah kebaya ko tu...biar aku pakai...heehehe....☺

    ReplyDelete

terima kasih sbb sudi komen...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2012 Reserved to Dan Sebenarnya Semusim Rindu.. Design with love by Cik Rose Cute