Friday, October 9, 2009

Home » » puding koktel alahai...♥

puding koktel alahai...♥

salam....

ari ni dh 20 syawal ye kwn2...
kejap je kan...rse mcm bru lagi balik kg beraye ngan family...
hurmmmm.....

smlm balik keje mcm biaselah....
on tv terus cari 8tv pnye channel....
hahah...aku addict ngan citer cine lawan² tu...
en As sll marah...dia kate dr tgk citer cine tu baik tgk mari mengaji...
aku terus.....errrrrrrr.....

pastu smbil mate tgk tv, sempat lagi wat puding koktel...hahah...
tp lain yg aku dok berangan, lain plak hasil nye...
biaselah...buat terkejar²...sbb pkul 9 nk kuar ng en As..
teman dia pegi main futsal...

meh layan gmbor dulu la eh.....♥
hajat di hati konon²nye nk tuang dlm bekas kecik² tu...nmpk cam comel skit kan...tp hasil rushing yg tak ingat tu aku tuang jelah dlm bekas besor...dpt la 3 bekas....hahah...
dh namenye tuang dlm bekas besor, terpakselah potong kecil² ye tak...jadik la cenggini...sgt tak cumiillll sbb pisau tu kene lalu buah²an dulu....tp tak pe...yg penting cedapppp....hahah...ni bkn nk masuk bakul msuk sndiri ye...tester tetap aku cik sue ngan kak Ct pun kate cedapppp...ahhhhh...tak kire...sedap ke tak sedap ke, kene makan jugak....wahhh...giler zionis aku kan....☺

nk letak resepi ke ni....letak jelah ek...utk tatapan ank cucu aku nnt....hahah...aku mmg tak ingat resepi ni aku cedok mane...pasal aku salin atas ketas tp tak tulis plak sape pnye...ampunnnn....
.
bahan²

1 paket serbuk agar²
1 tin koktel
4 cwn air (aku gune mug)
1 cwn gula
2 biji telur
3 sudu tepung kastard
1/2 tin susu cair
piyok, senduk ngan tupperware ofcoz la kan☺
.
carenye
.
- masak air, gula ngan agar² smpai mndidih
- smbil² tu kacau telur ngan tepung kastard tu...klu berketul sile hancurⁿ and then tapis
- bile agar² dh mndidih, tuang je susu, koktel, telur ngan tepung tu...
- kacau jap pastu tuang dlm bekas...
- sejukkan pastu makan....☺

pesanan aku - koktel tu bukak siap²...jgn jdik cam aku...agar² dh mendidih tp koktel blum bukak lagi...kucar kacir kt dapur sorang² semalam....hahah...
.
sekian, macihhhh....

2 comments:

  1. sedapnyerrrrr... dulu tiap kali open house m'ti buat mender nih.. hehehe.. simple ngn sonang..;P *buat banyak2 sbb tuan gumah pon nak tumpang makan skali.. hehehe*

    ReplyDelete
  2. -->cikin

    ok lah tu..nnt tahun depan cikin ng cik abg bleh la wat open house...jgn lupe jmput...

    ReplyDelete

terima kasih sbb sudi komen...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2012 Reserved to Dan Sebenarnya Semusim Rindu.. Design with love by Cik Rose Cute