Saturday, September 25, 2010

Home » » antara menu² nya...

antara menu² nya...

salam..
selamat hari sabtu semua..
hehe..

belum habis raya lagi kan..
kire boleh lagi la aku nk kecoh2 pasal raya kt sini..
saja nk tayang bebarapa juadah mase hari raye tu..
yang sempat disnap jelah ekk..
yang tak sempat tu, paham2 la..
photographer bz beraya..
hehe..

korang layan jelah ekk..
tapai pulut..yang ni mmg wajib setiap kali raya..aku bukan la nak canang mama aku pandai sangat buat tapai ni, tp ade pakcik2 aku yang mmg akan cari tapai ni dulu setiap kali dtg beraya umah aku..kirenye kalau takde tapai, tak lengkap la beraye umah aku...cehhh..konon nye..
errrr..satu lagi nk bagitau..aku pun ade jugak tolong bungkuskan tapai ni..gambar pun ade...tapi tak sesuai utk tontonan umum...haha..
ketupat daun palas..yang ni pun aku ade tolong jugak..tolong tengok jelah..hehe..
tak semua org pandai bungkus ketupat ni yer..org tertentu je boleh..

pastu ade rendang daging kerbau, rendang ayam, kuah kacang, mee dgn sop tulang kerbau..seme ni takde gambar..lupe nk snap..hehehe...

ok2..meh tengok sebahagian kuih muih yang adooo mase hari raye tu..
kuih dahlia..yang ni en As yang belikan..satu lagi kuih sarang semut..gmbar takde..
konon2 hadiah raya utk bakal mertua la..hehe..
tart nanas ni sumpah sedap..gebu je..mmg dari tahun lepas beli ngan kakak kt HR Utar ni..
adik bongsu aku suke giler dgn tart nanas ni..nasib baik beli 2 balang..satu balang tu dia sorang je bantai..ekceli beli 3 balang..satu lagi utk mama en As..hadiah raye juge katenye..hehe..
coklat chip ni pun aku beli jugak..sedap giler..harus tahun depan beli lagi..hehhe..
konflek madu yang tak berapa nk madu sgt ni aku yg buat..
hehe..sile percaye..sebab tu tak berapa semenggah rupe dia..:)
tapi sedap ok..sile percaye jugak..haha...
apa ntah name kuih ni..adik aku yg beli..
yang ni pun tak tau nama ape..pun adik aku jugak yang beli..

sekian n3 bergambar hari ini..
tenkiu sudi bace sampai habis..
jumpe lagi di lain siaran..:D

3 comments:

  1. wehoo..
    raya ni cri nasi dagang..
    tpi x jumpa ..
    =(

    ReplyDelete
  2. ketupat daun palas tu pun FIL hjr tiap2 mesti buat.. hajar cam akak la tolong tengok bungkus jer ler sebab nampak susah gak nak bungkusnyer..

    ReplyDelete

terima kasih sbb sudi komen...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2012 Reserved to Dan Sebenarnya Semusim Rindu.. Design with love by Cik Rose Cute