Thursday, October 7, 2010

Home » » nikah di mana...

nikah di mana...

salam..
selamat pagi..

aku nk tanye korang...mane lebih afdal?
nikah di masjid or di rumah?
orang kate kalau nikah kat masjid ni lebih berkat..
yelah..masjid kan rumah Allah..
tempat kite beribadat..
mestilah rumahtangga nanti lebih berkat..
lebih mendapat keredhaan...
adakah itu bermakna nikah kt rumah tak berkat..
ataupun kurang pahalanya?
macam tu ke..

hurmmm..bagi aku lah kan..ni pendapat aku yer..
nikah kt mane2 pun sama je..yang penting nawaitu kite..
berkat tak berkat tu lain cerita..
senang citer, kalau ko buat jahat dibalas jahat..
kalau ko buat baik, insyaAllah dibalas yang baik2 jugak nanti..
bak kate Ustazah Siti Nor Bahiyah, anda buat anda dapat..
hehehe..

lagipun bukan kita tak pernah tengok orang nikah kat masjid, tapi jodoh tak panjang, last2 bercerai jugak...
huisshhh..nauzubillah..mintak simpang la kawan2 semua..
semoga ikatan perkahwinan kita semua diberkati Allah dan dipanjangkan jodoh hingga hujung nyawa..InsyaAllah...

hurmmm..aku nnt nikah kt mane?
insyaAllah nikah kt rumah je..:D

12 comments:

  1. hehehe..tggl brape ari da ha.hehehhe..9 ari kn

    ReplyDelete
  2. --> qq
    ye betulllllll..huhuhu..

    ReplyDelete
  3. Atun rasa, nikah di mana pun sama saja... slalunya orang buat nikah di masjid sebab nak senangkan tok kadi/pendaftar daripada pusing-pusing cari rumah pengantin. Haha~

    Pahala dosa itu, di tangan Allah. Biar Dia saja menentukan.

    Kita sudah berniat baik dan cara juga halal... jadi insyaallah pahala itu akan tetap ada. Allah Maha Pemurah. kan?

    ReplyDelete
  4. Salam Aslinda,

    betullah nikah di masjid mmg lebih berkah. Satu lagi, di situ agak tenteram. So, pengantin lelaki tak gabra..

    ReplyDelete
  5. yg penting ijab dan kabul :)

    p/s: dlm cite ahmad albab p ramlee nikah dekat tengah padang jer. bahagia jer tengok! hehehehe :D

    ReplyDelete
  6. nikah kat masjid la best
    hahaha
    gaya mcm farysa dh nikah je kan?

    ReplyDelete
  7. for me..takdenye berkat atau tak berkat...sama ajee kn..
    tapi kan,nikah dirumah senang!!! bleh buat happening!!
    klo dekat masjid..kene jaga tatasusila sket...ekekeke

    ReplyDelete
  8. linda angah rasa betul kata ustazah tu anda buat anda dapat hehehe

    ReplyDelete
  9. Baik nikah kat masjid~ hehe~ @_@

    ReplyDelete
  10. sama je nikah kat manapun..yg penting pernikahan itu sah dan x de plak dlm rukun nikah tpt tertentu..kalau nikah kat masjid silap2 yg "dtg bulan" pun masuk sekali..dosa pun dapat.

    ReplyDelete
  11. nikah kt msjid la.. dh nama pon nk mendirikan masjid.. hehehe....

    ReplyDelete

terima kasih sbb sudi komen...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2012 Reserved to Dan Sebenarnya Semusim Rindu.. Design with love by Cik Rose Cute