Thursday, November 4, 2010

Home » » nak masak ape...

nak masak ape...

salam..
sejak kahwin ni kan dapur umah sewa kitorang tu belum berasap lagi..
ye..mmg la tak kuar asap..bukan guna dapur kayu..

**gmbar dr google**

guna je dapur gas hadiah kahwin hari tu..
kuali dah ada..siap dapat sudip, senduk bagai..
periuk kecik2 pun ade..
boleh la setakat nk masak sup 2 orang makan tu..
alhamdulillah and terima kasih kpd si pemberi hadiah..
kalau lah takde org bagi hadiah2 yang macam ni, ehhh banyak duit kena keluar kan ni..
statement berani mati..hehe..
terima kasih sekali lagi si pemberi hadiah..

aku bukan nk cerita pasal hadiah kahwin ni..
tapi kan hadiah kahwin hari tu ramai pulak yang bagi hadiah kuali periuk belanga kt aku..
apakah ade makne tersirat dah tersurat??

ok2..sebelum melalut..
esok nk start masak utk mengisi perut en asben dan perut aku sendiri..
kata nak jadi isteri mithali..kenalah rajin masak..
dan jangan lupe baca bismillah n selawat sebelum masak tu..
mudah mudahan masakan lebih lazat daripada biase..hehe..
dan yang penting berkat...

ok..esok nak masak ape ekkkk..
ehhh..bawang merah bawang putih semua tu belum ade lagi..
so, kena pegi beli dulu lah kan...
kenapa takde yang bagi hadiah bawang ekkk???
tetttttttt....
larikkkkkkk...


"SEORANG ISTERI YG SOLEHAH HENDAKLAH MEMASAK DENGAN AIR TANGANNYA SENDIRI KEPADA SUAMI"AIR TANGAN ISTERI YG MEMASAK LEBIH BERKAT DARI AIR TANGAN DI KEDAI MAKAN..BUAT BAKAL ISTERI BELAJARLAH MEMASAK ..SETINGGI MANA PANGAT DAN PELAJARAN SEORANG PEREMPUAN ITU ,KE DAPUR JUGA AKHIRNYA..WAHAI ISTERI YG SOLEHAH,BERWAJAH MANISLAH KETIKA MEMASAK,KELAK MASAKAN ANDA TETAP MANIS..JIKA WAJAH ANDA MASAM ATAU MOODY MAKA MASAMLAH MASAKAN ANDA..JANGAN MENGATAKAN TIDAK TAHU MEMASAK,DI PASARAN BERLAMBAK BUKU RESEPI MASAKAN..SEBELUM MASAK MULAKAN DENGAN SELAWAT..INSYAALLAH MASAKN ANDA MENJADI BERKAT..JOM MASAK..

10 comments:

  1. selamat memasak,byk blog msk..suke tgk ade yg dah cube

    dapur kite pon buka selalu berasap ehehe

    ReplyDelete
  2. meh masak..LM malas juga rasa nak masak..tp hari2 kena masak sbb hubby dan anak2 selera je mkn masakan LM.

    ReplyDelete
  3. hehehe jom masak...ahha hany pun xmasak lagi nih utk MZ hany...harap2 kerajinan datang ;)

    ReplyDelete
  4. apa kata ko masak tomyam, ikan siakap 3 rasa, kailan goreng belacan, telur bungkus, sayur campur...

    .

    .
    .

    sedap tu!!
    pas tu jemput aku makan sekali... lagilah berkat rumahtangga



    hihihihi

    ReplyDelete
  5. selamat memasak............. me bujang g, so masih ada masa nak blajar masak...... hhhmmmm, ada hikmah gak kawen liwat nie ek!!!

    ReplyDelete
  6. wahhh.. best nye pasangan baru kawen..mesti seronok main masak2 kt dapur. masak sama2.. haha


    anyway selamat memasak. kalo tkder idea nk masak ape, sile jengah ke blog cik mat gebu : http://tiffinbiru.blogspot.com/

    ReplyDelete
  7. masa aku baru2 kawen dulu..
    msk air pun hangus
    :P

    ReplyDelete
  8. ehhehe...
    teringat masa awal2 kawin dulu..
    lucu pon ade, hari2 makan kat luar

    ReplyDelete
  9. selamat pengantin baru Makbed ucapkan. teruja tak??

    ReplyDelete

terima kasih sbb sudi komen...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2012 Reserved to Dan Sebenarnya Semusim Rindu.. Design with love by Cik Rose Cute