Thursday, December 9, 2010

Home » » see..murah kan...

see..murah kan...

balik kerja semalam terus pergi kedai runcit kt taman melati..
kenapa tak pergi kt area gombak je..
kan dekat sikit..
sebab aku dah biase dgn kedai2 area taman melati tu..
3 tahun aku dok sana..
dah tau dah kedai runcit mane yg murah..
kedai runcit mane yang cekik darah..

so, naik motor lah suami isteri ni semalam..
alah..bukan jauh mane..10 minit pun tak sampai..
sampai kt kedai runcit tu, aku ambik ikan 2 ekor..
size sedang2 je..takmo besar2 sgt..
bendi 6 batang..
cili padi segenggam..
ikan kering gelama sepeket..

ikan 2 ekor - rm 1.00
bendi 6 btg - rm 0.40
cili padi - rm 0.20
ikan kering - rm 1.00

TOTAl = rm 2.60

en asben bagi duit sepuloh inggit..bile bagi balik balance rm 7.40 kt dia, dia buat muke tercengang..dia tengok brg kt tgn aku..dia tgk duit kt tgn dia..
aku gelak je..
see..murah kan kedai nih...
esok kite dtg lagi..
hehe

tu je aku nk cakap..sekian.

15 comments:

  1. memang murah la..kagum

    nak gi juge :)

    ReplyDelete
  2. along : ikan ape yg murah tu??murah giler...besar mane??

    ReplyDelete
  3. --> peri pia

    kan kagum kan..hehhehe

    --> erra

    ikan ape ekkkkk...ermmmm..ermmmmm...alamak..lupe tnya tokei kedai tu..hahhahha...

    ReplyDelete
  4. murah tu..wat msk per ikan tu??

    ReplyDelete
  5. aiyokk...
    murah nye..terkezut haku

    ReplyDelete
  6. bila kena murah..murah pulakk bila kena tang mahal...ermm ambikkkkk

    ReplyDelete
  7. dok melati? kite dok danau kota. dekat2. ehee~

    ReplyDelete
  8. mmg btl2 murah tu kak.. kat penang ni, hajar klu g pasar malam sekor ikan singgit... bukan besar pun... adoi...

    ReplyDelete
  9. murahnyaaa..ikan 2 ekor singgit leh pakai bmw cepat akak kalo beli kat kedai gini dek..hehe

    ReplyDelete
  10. sila bagi nama penuh kedai itu.



    .
    .


    aku nak pi serbu ;)

    ReplyDelete
  11. tokey tu buat amal jariah ke? :D

    ReplyDelete
  12. leenda,
    i'm staying in taman melati gak.... kedai kt ne tu??

    p/s: walopon sy ni sgtlah pemalas bab2 masak ni tp nk gak bzbodi tnye =p

    ReplyDelete

terima kasih sbb sudi komen...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2012 Reserved to Dan Sebenarnya Semusim Rindu.. Design with love by Cik Rose Cute