Wednesday, January 12, 2011

Home » » kisah pedal ayam..

kisah pedal ayam..

korang boleh lah baca tajuk tu macam cerita Doraemon..
'Kisah Pedal Ayam'

salam..
korang dah lunch ke..
lunch ape tadi..
aku cume makan nasi putih dengan ayam goreng je..
itu je yg boleh aku telan setakat ni..
tengok lauk2 kt kedai tadi, semua tak menyelerakan..

dalam tak berselera tu, habis jugak nasi satu polystyrene..
sambil makan depan PC td, teringat insiden siang ayam ahad lepas..
maklumlah..selama hidup ni, tak pernah2 siang ayam..
tau makan je...
dah kahwin ni kenelah buat sendiri semua tu kan..
itupun dh suruh tokey tu potong ayam kecik2..

dalam banyak2 part ayam tu, ada satu ketulan daging tu..
aku telek punye telek sambil pikir..
'ehhh..ni ape bende ni..bahagian mane ekkk...'

nasib baik Mak Ndak dtg umah tepat pada masanye..
terus aku mntk tolong dia yg buatkan..
kalau ikutkan aku, aku buang je terus macam minggu lepas..
mau tak terperanjat..aku hiris skit terus nmpk macam pasir kuning2 tu..
macam gitu rupenya pedal ayam..
haha..

minggu lepas 2 bahagian ayam aku dah buang..
satu pedal..
satu lagi bahagian tongkeng@bontot ayam tu..
tak reti aku nk buat mcm mane..
last2 buang je..hehe..

dah kahwin ni kan..macam2 ilmu baru dapat..:D

p/s: bilelah nk baik demam aku ni...

15 comments:

  1. aku tau siang pedal ayam, nampaknya aku lagi terer la.:D

    ReplyDelete
  2. --> juliet
    mana bukti ko tau siang pedal ayam?
    tak caye..tak caye...hahahha...

    ReplyDelete
  3. hehehe tk ape..belajar n terus belajar..sy dulu ms mula2 nk kenal siang ayam mcm gitu jgk..klu mcm pelik n susah nk siang terus masuk dlm tong sampah..hehehe

    ReplyDelete
  4. btl3...proses mantap kan skill dan ilmu rumah tangga...dapur bla..bla

    ReplyDelete
  5. --> liana
    heheh..samalah..kalau nmpk mcm pelik sgt tu, mmg ke tong sampah la jawab nye..

    ReplyDelete
  6. --> pia
    pia tak nak turunkan ilmu ke..hehehe..

    ReplyDelete
  7. haha..stuju2...

    http://gengblogger.com/v/322977

    ReplyDelete
  8. siang pedal ayam pun tak tau??

    ish ish ish


    .
    .



    .
    .
    .


    .
    .
    .
    .


    chop! camana rupa pedal ayam eh?? :D

    ReplyDelete
  9. waahh slamat menjalani dunia baru dgn penuh tabah ye..eheee =)

    ReplyDelete
  10. --> KTS
    ko ni bikin panas jelah..
    rupe pedal ayam pun tak tau ke?
    ada sikit macam rupe buntot ayam tulah..hahaha...

    ReplyDelete
  11. kira nasib bek lerr ko hiris pedal ayam tu n nmpk pasir...kalau terus goreng jer mau pahit kene buang pasir2 tu dulu n buang kulit nipis tu skali :)

    ReplyDelete
  12. penah tgok orang siang dan bersihkan pedal ayam
    apa2pun den suka makan pedal
    moga cepat sembuh

    Review Film : 127 Hours Mengujakan Kerana Ia Adalah Kisah Benar

    ReplyDelete
  13. --> iris
    hahaha..tulah pasal..tergerak hati nk hiris..kalau tak mmg dh goreng dah tu...hhahaha...

    --> hans
    samolah..den pun suko makan pedal ayam...hehehe..

    ReplyDelete

terima kasih sbb sudi komen...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2012 Reserved to Dan Sebenarnya Semusim Rindu.. Design with love by Cik Rose Cute