Saturday, April 9, 2011

Home » » memang lah nak yang besar..

memang lah nak yang besar..

tapi jangan lah besar sangat..adoiiii..

ni dah lame sebenarnya..
baru teringat nk citer kt sini..
hehe..

hari tu..
pesan kt en asben tolong belikan bawang besar..
aku pesan suruh beli 2 bijik je..
sebab esoknya nak pegi beli barang2 dapur kt pasar pagi Melati tu..
murah sikit..

sekali dengan confident nya en asben bagi satu plastik bawang BESAR PUNYERRR...
aku memula buka plastik tu, aku gelak sakan dulu..
pastu baru aku marah sakan..
ehhh..bukan marah tapi nasihat manje2 gitu..
huhu..

sebijik bawang ade besar tapak tangan aku ni ha..
tak ke besar tu..
adoiiii..dh la kualiti bawang ntah pa pe..

memula aku tanya en asben..
kenapa beli banyak ni..
kan dah pesan beli 2 bijik je?

tau en asben kate ape?
malu beli 2 bijik je..
adoiiiiii...
geli hati aku dengar en asben jawab cam tu..

pastu aku tanya lagi..
sape yang pilih ni..
dia ke tokei kedai tu?

en asben kate budak yg kerja kedai tu yg pilih..
adoiii..patutlah..
kalau ikut kan hati nk je aku pegi kedai tu balik..
pulangkan semula bawang2 tu..
tapi en asben pulak tak bagi..
dia kate kalau taknak guna, tanam jelah..
nanti boleh jadi daun bawang..

apakah????

10 comments:

  1. haha...kalau jiran Yana.. 1 guni bawang tak sampai sebulan..

    ReplyDelete
  2. hihihi,tu la kalo suruh hubby gi kedai ade je yg x kena

    pai kadang2 suh hubby gi kedai,mcm tu jadinya

    ReplyDelete
  3. gelak-gelak sambil baca entry bawang besar.. (^^o)

    ReplyDelete
  4. ehehehehehehehe..
    so sweet aje..
    tu kalau bawang2 tu bole betahan bole la simpan jd stok..
    kalau tak tahan alamat kena buang ajelah kan.. ;p

    ReplyDelete
  5. kehkeh betullah malu beli 2bijik jer.klu sy bab brg2 dapur,en suami mmg expert.keja kedai..sy yang tak berapa nk pndai bab pilih2 nie..

    ReplyDelete
  6. lawak gak cite ni.bawang dah la mahal

    ReplyDelete
  7. kalo my hubby g kedai,kena xplain dr A-Z,kalo x,lain suruh,lain yg beli...arghhhhhh

    ReplyDelete
  8. keh keh lawak jugak nih kadang2 lelaki nih tk teliti cam kita as..dia main hantam mana buleh jer ..mcm laki bee lah beli sayur bang dia beli kubis dgn tauge jer itu yg dia tahu!...

    ReplyDelete
  9. boleh lagi ke..beli bwg besar dua biji?? sekurang2nya org beli sekilo...kalau terlebih beli bwg..takut busuk ke apa ke..kupas siap2..masukkan dlm bekas plastik..masukkan dlm peti sejuk..nak senang lagi..blender bwg besar sekali dgn cili kering..bwg putih dan halia..bila nak buat sambal tumis..humban jer dlm kuali..kan senang..pastikan tabur sedikit garam halus bila nak simpan dlm peti...

    ReplyDelete
  10. hahaha.....tanam bawang boleh jadi daun bawang...kahkahkaha....

    ReplyDelete

terima kasih sbb sudi komen...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2012 Reserved to Dan Sebenarnya Semusim Rindu.. Design with love by Cik Rose Cute