Tuesday, March 27, 2012

Home » » sorry Asyraf..mummy tak sengaja...

sorry Asyraf..mummy tak sengaja...

Sabtu lepas..
dah siap mandikan Asyraf tu, aku nak potong kuku dia..
memang bersilat la kalau nak potong kuku dak notty ni..
kalau kuat aku tarik tangan, kuat lagi dia tarik..
kalau dah genggam, tak bukak² dah tangan tu..
en asben pun tolong tarik perhatian Asyraf ni..

dah siap belah kanan..
nak sambung belah kiri pulak..
baru ketip ibu jari, tetiba huwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa..
tergezut kitorang laki bini..
rupenya aku TER ketip daging kt depan kuku dia tu..
huhu..
sebenarnya teramatlah sikit je kena, tapi darah yang keluar macam kena pisau..
adoyai..kelam kabut en asben amik minyak gamat suruh aku letak kt tempat luka tu..
darah Asyraf pulak macam cair taknak stop..
lama jugak aku dok tekap darah tu dgn kain lampin..

kesian Asyraf nangis tersedu sedu sampai mengalir air mata kiri kanan..
padahal selama ni kalau nangis nak susu, tak pernah keluar air mate pun..
sedih pulak aku tengok..:(
























tengok kain lampin yang aku guna tu..
habis tak boleh pakai dah..
bila darah dah stop, terus pakai kan sarung tangan..
teruslah tak jadi nak sambung ketip kuku² yg lain..
maka panjang lah ia sampai ke hari ni..
huhu..

sebenarnya aku memang takut giler nak ketip kuku Asyraf ni..
masa kat kampung dulu, ma aku yang tolong ketip kan..
bila dah kat KL ni, terpaksalah buat semua sendiri kan..
nek zai pulak dah bagitau awal² yang dia memang tak potong kuku Asyraf..
so, nak taknak aku lah yang kena potong sendiri kan..
nak suruh en asben? nan adooooo..huhu..
























kesian Asyraf..
tido dalam kesedihan..
lain kali kena extra careful bila nk ketip kuku..
maybe ketip time dia tido kot..
Asyraf pun jangan notty² yer..
nanti mummy terketip isi kuku yang lain pulak..ehh..
hehe..

sekian, 
entry pagi hari ni..
tenkiu sudi bace..:)

15 comments:

  1. ala kesiannye...aaa..pasni mmg kne potong kuku baby mase die tgh tdo...senyap cket kot..heee...

    ReplyDelete
  2. alaaa,ciannye
    ngilu tgk
    nie yg tkot nak potong kuku baby nie

    ReplyDelete
  3. hehe.. kejadian yg sama berlaku pd anak buah.... kita yg ketip kuku dia.. menangis2 smpai kne bwak g klinik... huhu

    ReplyDelete
  4. ala sian nye...pas ni ketip kuku masa tdo la kot...lbh selamat..
    byk sgt darah kuar...takut...

    ReplyDelete
  5. kesian tangan dy...x pe...len kali kene ht2 lagi..asyraf pon mesti diam je pasni..takut tgn darah lagi..:)

    ReplyDelete
  6. waniey time tido baru leh ketip kuku haeqal..if haeqal terjaga,tak sambung ketip da..dgn bb mmg kena bhati2 :)

    ReplyDelete
  7. Aah, betul tu, nak ken a ketip time dia tido, anak akak bab2 ketip kuku ngan cuci tinge, mmg dia diam aje time kecik dl, :D

    ReplyDelete
  8. alaa kesiannya dia...
    next time cuba u potong kuku time dia tido plak tengok camne :)
    slalu nye i kalau nak potong kuku baby time dia tido...insyaAllah dia tak de la lasak sangat :)

    ReplyDelete
  9. aucchhh,sakitnyee.byk darah kuar plak tu.huhu.ksian Asyraf comelss ;(

    ReplyDelete
  10. cianyer bby....xper pasnie kene hati2....me too...

    ReplyDelete
  11. Alahai..kesian si kenit tu. Mummy ketip jari asyraff ye..bkn ketip kuku. Nnt kita marah mummy yea..

    ReplyDelete
  12. nak senang potong kuku baby time tido jer lin
    mmg kena alert klau ketip kuku baby ni mata kena bukak besar2 heheh

    ReplyDelete
  13. ciannya dak mok ni. mama ketip ye. hihiii. nnt dh bsr puk mama ye. kita selalu ketip kuku anak2 time dorang tidur je. auni paling susah, tau je org ketip kuku dia.

    ReplyDelete
  14. Baru je tersalah ketip kuku baby sy td.sedih lak nengoknye.rasa bersalah huhu

    ReplyDelete

terima kasih sbb sudi komen...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2012 Reserved to Dan Sebenarnya Semusim Rindu.. Design with love by Cik Rose Cute