Tuesday, November 6, 2012

Home » » anak bujang tak sihat lagi..

anak bujang tak sihat lagi..

semalam isnin, terpaksa EL..
sebab nak jaga asyraf yang tak berapa sihat..
badan kejap panas kejap sejuk..
tapi yang paling tak tahan, selsema teruk sampai hingus meleleh leleh..
paling teruk bila dia bersin keluar hingus hijau..apakah?

malam tadi, lepas asben balik kerja, tetiba suhu badan asyraf naik tinggi pulak..
berdesup tukar seluar track, pakai tudung, jom kite pegi hospital..
kite guna panel Asyraf..Lourdes Medical Centre kat Jalan Ipoh..

sampai sini dalam pukul 10 lebih kot..
tengah tunggu doktor panggil..


cari bahan nak bagi asyraf leka..dia dah sibuk nak nangis dah tu..
























cek suhu dulu..masa ni suhu 38. berapa ntah..lupe dah..
























masa doktor nak masukkan macam kayu eskrem nak cek dalam mulut tu,
punyalah asyraf takmo bukak mulut tu..
katup rapat..pelik kot kayu eskrem nak masuk dlm mulut..
kalau ada eskrem takpe lah jugak..haha..(monolog dalaman asyraf..)

doktor kata dah ade macam bengkak sikit..
yelah, batuk kuat boleh tahan jugak..
kadang sampai muntah muntah..
aduhaiii..
























ni sebelum asyraf tarik steteskop (betoiii ka ejaan tuh) doktor tu..
hahaha..sabo jek asyraf oiii..
tunggu lah dah jadik doktor nanti, haaa main lah bende alah tu sampai lebam..

doktor masukkan ubat bontot, tapi Asyraf tak berak pun lepas tu..
biasenya, kalau masukkan ubat bontot, jap lagi tengoklah..selambak keluar..huhu..
asben kate, ubat tak kuat kot doktor masukkan..haiii ntah lah..

lagi best asyraf ni suka makan ubat..
rilek je kalau aku suap ubat guna syringe tu..
sambil duduk pun boleh..terbalik pulak dengan mummy dia ni..huhu..

macam selalu pulak Asyraf demam lately ni kan..

7 comments:

  1. Kesiannya, sekarang ni musim budak demam..anak saya baru baik dari demam campak..hopce cepat sembuhlah ye..amin

    ReplyDelete
  2. sian dia demam...take care mummy n asyraf..elok ke lourdes ni..tak pernah pegi..padahal panel gak...biasa gi klinik alam medik sentul je..senang nya makan ubat

    ReplyDelete
  3. tgh musim la dear..cuaca kejap ujan kejap panas..kita yg tua bangka neh pun demam..

    ReplyDelete
  4. get well soon dear. skrg musim demam. moga cepat sembuh ye sayang. aminn..

    ReplyDelete
  5. alooo ciannya...tp skrg mmg musim demam la...get well soon k asyraf :)

    ReplyDelete
  6. alahai..kesian asyraf..semoge cepat sembuh yer sayang...

    ReplyDelete
  7. Cpt sembuh yer.. Xsggup kan tgk anak2 ni sakit :(

    ReplyDelete

terima kasih sbb sudi komen...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2012 Reserved to Dan Sebenarnya Semusim Rindu.. Design with love by Cik Rose Cute