Thursday, December 20, 2012

Home » , » bila anak kurang sihat

bila anak kurang sihat

petang semalam ambik Asyraf kat umah pengasuh, badan dia dah panas..
ade hingus sikit..nak demam la ni..
sampai umah, badan dah makin panas..
aku terus mandikan dia..huhu..
sementara tu, aku keluarkan ubat demam dari fridge..
takkan nak bagi ubat sejuk2 tu kan..hehe..
makan ubat time...
Alhamdulillah anak bujang sorang ni takde masalah masa nak makan ubat..
tak perlu nak bersilat bagai..
tak perlu hati kering cekak pipi bagi mulut terbuka..
tak perlu nak hembus muka anak masa suap mulut..
walaubagaimanapun aku dah siap sedia seandainya aku perlu bertukar menjadi raksasa gorgon kalau anak bujang sorang ni tak mau minum ubat..hahha..GRRRRRR..mummy asyraf garang hokehh..
Asyraf, sila takut..
video

sempat mummy ambik video..hehe..
ingat ye Asyraf..bila2 masa je mummy boleh BERTUKARRRR jadik mommy monster..

pagi ni rasa badan dia dah tak panas sangat..
masih aktif macam biasa..
demam nak pandai jalan kot..
setakat ni baru setapak je berani nak berjalan..
selebihnya berdiri sambil sengih2 jelah..huhu..



14 comments:

  1. ermmm..macam gula2 la mummy...nyumm3...

    ReplyDelete
    Replies
    1. yeker rase macam ubat? mummy tak tau sebab mummy pun takut nak makan ubat..hahaha...

      Delete
  2. pandai nya dia makan ubat..steady je..Fayel malu ngan Asyraf tau...dia tak nangis pun....grrr

    ReplyDelete
    Replies
    1. grrrr..hehhe..
      tak tau la sampai bila steady makan ubat tu kak..
      harap2 sampai bila2 lah..
      fayel,meh mummy asyraf yg suap ubat..hehe..

      Delete
  3. elok je asyraf makan ubat eh...kalau airis...tgk picagari je dh siap2 geleng2 kepala...huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. tulah..alhamdulillah..maybe sbb saya dah zikir siap2 kt telinga asyraf ni..kalau tak minum, mummy babab bontot kot..huhu..

      yg tengok picagari geleng2 tu yg boleh bertukar jadik mummy monster tu..hehe..

      Delete
    2. kadang2 jd monster jugak...kawan ajar picit hidung sikit nnt mesti buka mulut...kalau x serapat2 mulut ditutupnya...hehe

      Delete
    3. kann..selalu tengok adik buat kt anak dia mcm tu..ubat dh masuk mulut, tiup sikit..kompom masuk semua ubat dlm mulut..hehe..

      Delete
  4. Kemain teror die mkn ubat...kagum...qaleef jgn harap...adeyyhhh..

    ReplyDelete
    Replies
    1. mummy asyraf pun kagum sebenarnya..
      sbb mummy asyraf pun penakut makan ubat..
      nasib baik tak menurun perangai mummy..hehhe..

      Delete
  5. wah.. senangnya mkn ubat...
    clap2 utk asyraf..
    :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. yeayyy clap2..
      setakat ni mummy simpan dulu hikmat kekuda raksasa gorgon tu..hehe..

      Delete
  6. Replies
    1. amin amin Ya rabb..:)
      susah hati tengok anak tak sihat ni..

      Delete

terima kasih sbb sudi komen...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2012 Reserved to Dan Sebenarnya Semusim Rindu.. Design with love by Cik Rose Cute