Tuesday, September 10, 2013

Home » , , » Bubur kacang hijau dengan durian

Bubur kacang hijau dengan durian

Assalamualaikum..

hari ni boring..
ntah kenapa..rasa boring je..huhu..
pastu teringat weekend lepas ade buat bubur kacang hijau dengan durian..
so, aku nak tempek kat sini..hehhe..


tu daun pandan bentuk crown tu keja asben aku lah tu..
ala ala masterchef kononnya..hehe..

aku dah banyak kali buat ni..simple je kan..
dah tak tengok resepi dah..
kalau dulu sambil buat, sambil tengok resepi..huhu..
tapi aku nak letak jugak resepi sempoi kt sini..
kot lah ade yang mencari kan..

bahan²
- satu cawan kacang hijau
- durian
- santan kelapa
- gula merah
- gula
- garam
- daun pandan
- sagu (aku tak letak sbb tak suka)

cara buat
- basuh kacang hijau bersih²
- rebus sampai kacang hijau tu empuk/kembang
- bila air rebusan kacang hijau tu dah kering, masukkan santan kelapa
- masukkan durian
- masukkan daun pandan
- masukkan gula merah
- masukkan gula ikut tahap manis korang
- masukkan garam

dah mendidih, tutup api..
pastu dah boleh makan dah..
cicah dengan roti murah tu..mabeles..
kalau dengan roti gardenia tu tak ngammm..hoho..

oklah..
sekian..
nak sambung layan boring ni..
bye..:)


15 comments:

  1. aduh
    tetibe mengidam plak nie leenda
    cmne?
    hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. ehemm ade pa pe ke ekin? tak nak share? hihi

      Delete
  2. oi sedap nya oiii~ fav aku ni bubur kacang~ kakakaka

    ReplyDelete
    Replies
    1. olohh..yeker..kalau tau, buat lebih hantar pegi ipoh sikit...hehehe..

      Delete
  3. sedapla pulak tengok time2 mendung camni..lawan plak ngan kopi..perghh..hehe..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hari tu pun kitorang lawan dgn air kopi taw..feeling kat kampung..heheh..

      Delete
  4. my favorite tau..aritu masa birthday alisha, hang sempat jamah x?ke x perasan jugak..kekekee

    ReplyDelete
    Replies
    1. aaaaaaaaaa??ade bubur kacang masa besday alisha tu ke? kt mana ko sorok ctmah oii..tak pasan punnnn...hhuhuhu..

      Delete
  5. arrrr.. sedapnya... suka makan bubur kacang ni panas2...

    ReplyDelete
    Replies
    1. suka cicah dgn roti tak? sedap wooo...hihi

      Delete
  6. Replies
    1. alamakkk sorry mak yong..daku tak bermaksud begitu..huhu..

      Delete

terima kasih sbb sudi komen...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2012 Reserved to Dan Sebenarnya Semusim Rindu.. Design with love by Cik Rose Cute