Wednesday, February 12, 2014

Home » , , » update 2 tahun anak bujang

update 2 tahun anak bujang

Assalamualaikum..

Lama tak citer pasal Asyraf kan..hurmmm..
meh nak citer hari ni..
anak bujang dah 2 tahun lebih dah ni..
tapi baru hari ni berkesempatan nak update..
giler pamalas mami ko Asyraf oii..

dah 2 tahun ni, macam2 akal dah keluar..
kadang tu rase macam nak pengsan melayan peel dia..
tapi takpe..abah ade..
abah boleh take over..hakhakhak..

belum pandai buat ayat lagi..
tapi suka ajuk cakap orang..
kalau mami tanya, kenapa buang?
kang dia pun jawab, kenapa buang?
adoiii..

kalau nak susu pun still tak pandai lagi nak buat ayat, mami nak susu..
paling2 kang dia jerit je susu susu susu susu sampai lah susu siap..adoyaiiiii..
masih fully diaper..takde masa nak potty train..
tggu dia pandai cakap dulu lah kot..
pastu baru diskass dengan pengasuh macam mane..

macam ni lah kalau hantar pengasuh kan..
nak kena bincang dulu..kalau housewife mungkin senang sikit kot nak potty train dia..
mungkin lah..huhuhu..

belum kenal betul2 a, b, c..
tapi huruh C dgn K memang dia kenal..aku pun heran..hahaha..
1, 2, 3 tu mmg dah lama hapal..
warna pun dah kenal..yellow, blue, green, purple, white, red..
dia kenal warna, tp sebutan tu orang terdekat ja paham..hahahah..
same jugak dengan shape..square, rectangle, triangle, circle..
semua dia kenal tapi sama jugak lah..org terdekat je paham...hihi..

ishhh laaaa..tak boleh la nak citer panjang2 pasal anak bujang sorang ni..
jadi sebak pulak dah..ape pun tak boleh la..
huhu..

layan gambar jelah ekk..
ni masa sehari selepas besday 2 tahun hari tu..
saje bawak pegi main2 kat Titiwangsa..
bagi dia happy..kalau ikutkan malas dan mengah mami ni, memang tak nak pergi dah..
tapi macam kesian pulak asyik terperuk kat umah..
nak pergi Kidszoona macam dah boring..


suka dapat lepas bebas macam ni..


































nampak muka happy dia..
abah tak bagi green lite main gelongsor pusing2 tu..
takut sangat anak dia bergolek dalam tu..huk alohhh
so, main jelah gelongsor pendek ni..
mane2 jelah..

naik horse..sekejap je nih..
pastu jerit nak turun..

anak bujang abah.. 
anak manja abah..
kawan gado abah..
pantang abah takde depan mate mesti dia tanya, mane abah? mane abah?

nak dukonggggg...
oh maiii..memang tak la mami nak dukung awak Asyraf oiii..
berjalan ni pun dah sompuitttt..
ape lagi nak dukung..
meh mami pimpin tangan jelah ehh..hihi..

hasil check up 2 tahun hari tu..
berat terkini : 13 kg
tinggi : 94 cm
pastu minum ubat cacing..

tapi sekarang macam dah susut sikit je..
buat perangai takmo makan nasik pulak dah..
haiii ntah la..

untuk Asyraf,
semoga membesar dengan sihat..jadi anak yang baik, soleh dan boleh mendoakan abah mami bila abah mami takde nanti..
tak lama lagi nak jadik abang dah..moga menjadi abang yang baik untuk adik..aminnn..

sekian,
mekasih sudi singgah bace..
bye..:)


7 comments:

  1. membesar dgn sihat asyraf hensem! =)

    ReplyDelete
  2. hensem la asyraf...semoga jadi anak yg soleh yeh...:)

    ReplyDelete
  3. si mata sepet tu hensem la..sukanya dia dpt main kat taman ye

    ReplyDelete
  4. memang seronok kalau dpt main gelongsor kan?

    salam perkenalan

    ReplyDelete
  5. ok. yang baca juga turut sama sebak tiba2. memang macam la kot kan nak ada anak lagi1. bila nak cakap pasal anak no.1 mula rasa sebak. sebak kot dia nak dapat adik dah. apapun, kita tetap sayang yang pertama, kedua, ketiga, keempat, kelima. eh eh banyak pulak adik kepada anak sulung kita :)

    Selamat hari lahir asyraf. jadi anak baik soleh untuk mami dan abah. jadi abang baik juga ok!

    ReplyDelete
  6. amboi...bujang dah anak orang ni. HEHEHE tinggi budaknye =)
    Macam cini.,, putih. HEHEHE

    ReplyDelete
  7. happy birthday asyraf..tinggi dak asyraf ni..lisa rase cam kecik plak walaupun sebaya..huhu..

    ReplyDelete

terima kasih sbb sudi komen...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2012 Reserved to Dan Sebenarnya Semusim Rindu.. Design with love by Cik Rose Cute