Friday, July 4, 2014

Home » , » Episod mak beranak dua bermula...

Episod mak beranak dua bermula...

Assalamualaikum.,

Diam tak diam dah nak seminggu aku balik Gombak..
Dah nak seminggu jugak la uruskan sendiri cik bunga sorang tu..
Ingat lagi pagi sebelum bertolak balik gombak tu..
Loading beg2 baju, barang2, hadiah2 utk cik bunga tu..
Sampai sendat kereta comel kitorang..
Rasenya dah boleh tukar Alphard K ke Estima dah ni..
Tak dapat Estima, Alza pun dah bahagia sangat dah..tak gitu encik asben?
Owhhh Alphard K tu kereta Kenari kitorang la..
Aku suke panggil Alphard K..
Feeling2 naik Alphard..hahah..

Bila tengok muka Tok Ma, sayu je..
Sedih pulak kalau ingat balik..
Yelah, Tok Ma yang uruskan cik bunga masa aku dalam pantang..
Mandikan ape semua memang Tok Ma yang buat..
Tak pernah sekali pun aku mandikan Dahlia masa kat kampung..
Tau2 dah siap mandi, sementara aku tunggu dalam bilik siap2 baju yang nak dipakai..
Pakaikan baju pun Tok Ma yang buat..aku tolong hulur ape yang patut je..
Hulur bedak, hulur minyak kayu putih..gitu jelah hari2..

Sampai satu saat dah nak bertolak balik Gombak..
Tok Ma acah acah tanya, taknak tinggal Dahlia ke?
Takde reaksi dapat aku bagi time tu..
Hanya mampu gelak jelah..
Dalam hati menanges..huhu..:(

Bile kereta dah bergerak sikit, tak mampu aku nak lambai pada semua family aku masa tu..
Kebetulan hari tu hari Ahad..
Semua ade kat rumah..
Adik2 aku yang banyak tolong aku dalam tempoh pantang..
Ade masalah sikit2 tu biaselah..nama pun adik beradik kan..
Ape lah sangat gaduh adik beradik..

Bila dengar Asyraf kate bye Tok Bah, bye Tok Ma, bye Mak Ngah, Bye Pak Su, bye Pak Teh bye semua air mate yang aku tahan akhirnya tumpah jugak..
Aku harap takde sape nampak..hahha..
Tapi en asben awal2 dah dapat tangkap dari cermim pandang belakang..
Cissss...

Eh, sape pulak yang potong bawang pepagi hari ni hoiiii...^_^


Sekian..mekasih sudi singgah bace..
Jumpe lagi..bye..:)

***bersambung***






15 comments:

  1. sedih kan kak.sy pon dulu mcm tu.sedih gila nk balik KL.hmm semua urusan dah sendiri sendiri.

    ReplyDelete
  2. haaaa.. mcm tu la sedih bila nak pindah semenanjung ari tu.. balik hbs pantang pun tahan nangis.. ni balik raya nnt xtau la mcmana..

    ReplyDelete
  3. Amin....

    kita mmg sebolehnya nk bg yg tbaik buat mak ayah kita tp apakan daya...tuntutan kerja dan keluarga x dpt la nk dok bsama mak ayah

    ReplyDelete
  4. ku paham perasaan mu leenda.. gitu la aku dulu.. tambah lak arissa tu cucu sulung. :'(

    ReplyDelete
  5. betullll tu leenda..
    i pon masa pantang byk mak ayah adik tolng buatkan.
    kita anak sulung mmg gitu la, rasa rapat sgt ngn family. yer la dah kawin jarang dpt dok lama umah mak ayah kita..dlm pantang je dpt merasa dibelai n dijaga mcm tu..

    takpe, skrg dah moden, kita wassap2 selalu k..

    ReplyDelete
  6. best la.. anak tok ma mandikan.. lin dlu, semua buat sendiri... uhuhhuuh penat btul la..
    good luck ye.

    ReplyDelete
  7. memula mmg camtu linda... sabar yer. nk tgk cik bunga laaa

    ReplyDelete
  8. chayok² sis! you can do it! ^_^

    ReplyDelete
  9. huuuu..aku pun nk nanges... aku nk blk miri plk tu.,.huwaaaaa

    ReplyDelete
  10. Alahai..semoga bertabah ye sis..

    ReplyDelete
  11. Ouch!! sedih pula bila baca. Hehehhe... be strong dear =p

    ReplyDelete
  12. time nak berpisah tu lah kita jadi sedih sebak kan..yerlah diorang yang banyak habiskan masa bersama kita time tu..hihi

    ReplyDelete
  13. saya yang baca entry nie pun boleh termengalir airmata...hohoiiii,sape potong bawang pagi2 buta nie oiiii...

    ReplyDelete

terima kasih sbb sudi komen...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2012 Reserved to Dan Sebenarnya Semusim Rindu.. Design with love by Cik Rose Cute