Thursday, October 9, 2014

Home » , , » Asyraf kena demam virus HMFD

Asyraf kena demam virus HMFD

Assalamualaikum..

Hari ke 2..
Tetiba hari ke 2 dah..hihi..
Iye, dah 2 hari aku amik cuti kecemasan..
Sebab? Anak bujang nan seorang tu kena demam virus HMFD..
Aku sebenarnya tak hilang lagi sakit hati dengan mak2 yang pentingkan diri sendiri ni..
Dah tau anak kena HMFD, tapi still hantar ke rumah pengasuh..
Pengasuh bukannya tau ape ape kan..
Ingatkan demam biase..
Ehh, sakit la hati kalau aku pikir balik..
Takpelah..dah ini bahagian aku kan..
Cuba terima dengan redha walaupunnnnnn...


Ni gambar Asyraf pagi tadi..Asyraf sekarang duduk sementara umah mertua..
Dah 2 malam Asyraf dengan asben tido sini..
Aku dgn dahlia stay kat umah..
Pagi2 hantar dahlia dulu kat umah pengasuh, pastu aku pergi umah mertua..
Jaga Asyraf pulak..

Dah 2 hari jugak pisahkan 2 beradik ni..
Kesian bila Asyraf tanya, mami, dahlia mane?
Tau tak sedih giler masa asyraf tanya macam tu?
Sebab tu aku jadik geram dgn sorang mak ni..
Ngekkk bertingkat tingkat..pentingkan diri sendiri..
Dia sorang jelah yang dah takde cuti tahunan..
Dia sorang jelah yang bekerja..

Abih mak2 lain ni cuti tahunan 365 hari ke cam mane?
Sebabkan anak dia sorang, sekarang ni dah 2,3 orang dah berjangkit..
Kalau kat taska, dah jatuh hukum tutup taska dah ni..

Sekarang ni, aku berdoa cik bunga tak berjangkit la..
Kesiannya baby lagi nak hadap sakit2 ni..
Sedangkan Asyraf ni pun kesian giler aku tengok..
Nak minum susu pun berjam nak habis sebotol susu..
Sebab dia tak sedut, dia tunggu je susu tu turun masuk mulut dia..

Makan  bubur tadi dapatlah 3 suap, pasti dia taknak dah..
Merengek rengek dia..pastu air liur meleleh je..
Dalam mulut penuh ulser..
Kite yang dah tua ni, ada ulser sebijik pun up status kat FB, sakit pedih perit..
Ape lagi budak 2 tahun lebih kan...menangis je lah yang dia tau..
Sakit kotttt...

Eh alamak dah panjang entry ni..
Tu sebab aku malas nak up entry kalau tgh marah..
Cenggini lah jadik nye..ampunnnn..
Oklah, setakat ni jelah ekk..
Len kali aku sambung lagi citer pasal HMFD..
Lepas maghrib nanti baru nak ambik Dahlia kat umah pengasuh..
Tadi dah pergi susukan dia..
Sengih sengih tengok mami datang..
Pastu letak dia semula dalam buaian..
Allahuakbar..nak menangis tau tak?
Dia tengok je aku letak dia semula dalam buaian tadi..
Sedihhhhh...:(




9 comments:

  1. alaaaaa sedih la. sedih baca entry ni. hurm.......
    harap kita ni jadi org yg lebih bertimbang rasa.
    jgn ikut dan je.
    sedih betul bila fikir anak2 jatuh sakit gini.
    semoga cepat sembuh asyraf

    ReplyDelete
  2. get well soon ye asyraf
    bujang sorg nie kuatkan...

    ReplyDelete
  3. Anak saya pon tengah kena virus HFMD. Anak sy kena kat luar rasanya. situasi sy sama juga, cuti dah tak bnyak. tp sy tanak hantar gi rumah pengasuh sama sekali. Ya Allah, azab sungguh kalo budak lain kena. kesian sangat. Alhamdulillah, ipar tolong jaga dia kat rumah. bayangkanlah, pengasuh paksa suruh hantar, sbb dia tau sy slalu kutip gaji takde cuti.hehe. tp sy tau dorg tak tau apa tu virus coxsackie bukan cam campak. so, demi taknak tgok budak lain kena sbb azab sakit mcm anak sy, sanggup jaga sndiri. :)

    ReplyDelete
  4. samelah mcm zareef jangkit HFMD kat taska...geram kat mak bapak yg still anta anta walau dh sakit..kite plak kene hadap ambik cuti yg xberape nk ada nie...

    ReplyDelete
  5. dah pegi klinik leenda? klu tak kebah jugak ulser dia tu try pegi klinik sri indah.. doc ada bagi 1 jenis ubat, agak mahal sikit tapi alhamdulillah rasi dgn afiq.. 2 hari dah ok.. cepat baik yer..

    ReplyDelete
  6. semoga cepat sembuh asyrafff! siannya aunty tgk.huaaaaa.

    ReplyDelete
  7. semoga cepat sembuh ya asyraff .

    ReplyDelete
  8. Get well soon little boy. Alahai sebak pula rasa membacanya. Hemm anak ku jua selsema tapi anak asuhan lagi sorang pon selsema gak x tau sape jangkit sapa. So harap2 lepas ni kene berhati2lah, anak deman je kene check. Kalau sakit ni memang ulser penuh mulut tu meleleh je air liur, kalau pengasuh lama...nampak sikit je bintik kaki kat tangan dah suruh send klinik kalau confirm dia minta kute cuti jaga sebab takut jangkit budak2 lain =)
    Sabarlah ye Leen, moga2 Allah permudahlan urusan menjaga anak2 yang x sihat ni =)

    ReplyDelete
  9. Harap ibu lain pon bila anak xsihat ambil la cuti dan jaga sendiri anak dirumah. ktorg kat opis ni kalau anak sakit ada yang cuti unpaid seminggu sebab cuti yang diperuntukkan cuma sebulan sekali je tau =(

    ReplyDelete

terima kasih sbb sudi komen...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2012 Reserved to Dan Sebenarnya Semusim Rindu.. Design with love by Cik Rose Cute