Tuesday, December 8, 2015

Home » , » Bubur Jagung Mami Leenda

Bubur Jagung Mami Leenda

Assalamualaikum dan Hai..
Pepagi update blog resepi bubur jagung?
Gigih!
Takpelah..bagi laluan jelah sementara roh rajin datang meresap ni yer..

Hari tu pergi pasaraya paling best kat Gombak tu, Ong Tai Kim..hahah
Nampak ada jagung 2 ketul rm3..tak tau la murah ke mahal tu..hentam saja lah..terus la amik..sebab memang dah lama tak makan bubur jagung..
Rasenya last makan sebelum Dahlia lahir kot..sebab lepas bersalin, baru tau Dahlia alergic dengan jagung..kembong perut sampai bunyi tong tong tong kalau tepuk..hihi

Tapi ni nampak dah ok kalau mami makan jagung..dah tak de episod kembong perut kalau mami makan jagung..yeayyyy


Bahan bahan nya..simple je kan..

- Memula hiris jagung lepas tu kikis sampai semua isi2 dengan lemak2 jagung tu keluar dari tongkol tu..
- rebus isi jagung dengan secawan air atau sampai tahap yg korang suka..
- bila air dah kering, masukkan santan..aku guna sekotak santan, dengan 2 kotak air..guna je kotak santan tu..
- letak sekeping gula melaka
- garam sikit
- daun pandan
- kacau sampai mendidih, dah siap!



Boleh la makan..aku memang tak letak sagu..sebab aku tak suka sagu..bagi aku, sagu tu pengacau je..hihi..sorry sagu2 sedunia..

Oklah..sekian untuk hari ni..tenkiu sudi singgah sini ekk..jumpe lagi..bye


2 comments:

terima kasih sbb sudi komen...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2012 Reserved to Dan Sebenarnya Semusim Rindu.. Design with love by Cik Rose Cute