Monday, August 8, 2016

Home » , , » kisah si tiffin biru

kisah si tiffin biru

Assalamualaikum dan haii

Lupekan sekejap cerita throwback hari raya yang dah lepas tu yer..
hari ni nak riakkan pasal tiffin/sia/mangkuk tingkat atau apa jugak yang korang panggil 
tapi aku lebih suka panggill tiffin..

aku beli dengan safura..beli size kecik..bersesuaian dengan tema nak berdiet ni..
#misi55kg katenyerrr..hahah

Details
Item : mangkuk tingkat / tiffin
Material : Steel coated with enamel
Price : RM 42 excluding postage
Diameter : 11cm ; Height : 4.5cm

atau korang tengok jelah gambar aku bagi ni..bekal menoreh aku sehari hari..


haaa kan comel je tu..
memang saje amik kaler biru ni..banyak lagi kaler comel² semuanya..
sanggup jinjit pegang macam tu je..takmo masuk paper beg..sebab comel sangattt..
pastu kalau jumpe dengan orang, mesti tanya cukup ke tuuu..
laju² jawab..diettttt
hihih




merasmikan tiffin dengan laksa Johor..
bukan aku yang masak..ni kawan opis bawak masa potluck raya hari tu..
ni bawak kuih raya..saje je..misi habiskan kuih raya kat umah tu..huhu

selebihnya, menu² kengkonon diet laa..
ntah tak tau diet jenis apa kali ni..
sebab still ambik nasik..
cuma dalam portion kecik la..
jumaat lepas timbang 61.5kg..pagi ni timbang dah turun 60kg tauuu..
hheheh
kite diet slow² je.. #slowlybutsurely katenyerrrr





nasik goreng anak²..mami seludup sikit + telur rebus + sayur campur

nasik putih + telur separuh masak + sup sayur pecah telur


nasik goreng + telur goreng 2 bijik + sayur goreng

sup kaki ayam + sayur goreng + telur goreng 2 bijik..act, ada nasik jugak skit..dalam mangkuk lain..hakhakhak

haa..tu je setakat hari ni..moga istiqamah la diet kali ni..
ok, tu je cerita hari ni..kisah tiffin biru mami leenda..
korang kalau nak jugak tiffin comel ni, cer PM rara tu..dengar kate dia nak open order lagi hari tu..
kena tanya dia la..

jumpe lagi..
byee


1 comment:

  1. Hoi! Menu tu semua sedap buat daku laparrrr. Hahaahah. Akan dipertimbangkan tiffin ni. Hehe.

    ReplyDelete

terima kasih sbb sudi komen...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2012 Reserved to Dan Sebenarnya Semusim Rindu.. Design with love by Cik Rose Cute