Tuesday, October 4, 2016

Home » , , , » Asyraf Dahlia

Asyraf Dahlia

Assalamualaikum dan hai..

Lama tak story mory pasal 2 beradik ni kan..
dah besar dah masing2..
Asyraf pun dah nak masuk 5 tahun 2017 nanti..
so, akan sekolah lah tahun depan..
mami dgn abah dah decide nak hantar sekolah dekat je dengan rumah..
harapnya, dapat la sesuaikan diri nanti..

dulu mami risau gila sebab asyraf ni memang makan bersuap sampai la umur 4 tahun ni..
baru sekarang je belajar makan suap sendiri..itupun pakai sudu..
surprisingly, dia makan kemas sangat..
elok je semua nasik masuk dalam mulut..
takde sepah2 langsung..
nasik sebutir pun takda tumpah..
haaa lega lah mami tengok kalau macam tu kan..Alhamdulillah..

sekarang ni, duduk dengan Wan (MIL)..
pagi2 asben antar kat umah Wan..petang nanti mami amik..
macam tu lah hari2 sejak pengasuh dia (Mak) meninggal..
dia terus taknak pergi sana walaupun anak menantu mak still mengasuh budak2 lain..
bila tanya kenapa taknak pergi umah pengasuh, nanti dia jawab,
Mak dah takde..Asyraf taknak pergi sana..
hurmmm


Dahlia pulak sekarang dah 2 tahun 5 bulan dah..
dah anak dara sangat dah..mulut pot pet pot pet non stop..
umur setahun lebih dah bercakap ni..tanpa pelat pulak tu..Alhamdulillah..
tapi penatnya nak melayan sembang dgn dia..
macam orang tua! kihkih

Hari ni, start duduk dengan pengasuh baru..
pengasuh lama pindah rumah..jauh pulak tu..sampai ke Bukit Beruntung sana..adoiii
sedih memang la sedih kan..sebab dia yang jaga budak2 ni, dari lepas pantang dulu..
tadi masa hantar dekat pengasuh baru (Ibu), terkebil kebil dahlia pandang Ibu..hihi
nasib baik tak menangis..hihi
sebab mami abah dah 3 hari berzikir kat telinga tu..
lepas ni adik dah tak duduk dangan Kak Intan tau..
adik kena duduk dengan Ibu..agaknya dia paham la tu kan..
Alhamdulillah..balik nanti kena tanya Ibu la..
ok ke tidak jaga dahlia..sebab anak dara sorang tu pun, boleh tahan jugak peel nya tuh..
kekadang mengundang jugak..hoho

oklah..ni je untuk entry ni..
esok2 jumpa lagi..
bye


8 comments:

  1. Ohhh first day eh dahlia hari ni.. Bagus dahlia.. INshaAllah ok² je

    ReplyDelete
    Replies
    1. a ahh smlm amik dia ok je..tp pagi ni, nanges! hahhaha

      Delete
  2. Wahh.. kejap jer rasanya dahlia dah besar.. dulu mami asyik share gambo dahlia ngan headband jer.. hahaha.. makin besar makin cantik.. rambut pun dah panjang.. comel sgt bila budak kecik rambut panjang la.. hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. skrg ni, jgn kan pakai headband, nak ikat rambut pun jenuh nk kejar dia..huhu

      Delete
  3. nape asing2 pengasuhnya? ingatkan 1 rumah.

    ReplyDelete
  4. Oit! cepatnya dak-dak ni membesar.
    Lekas besar lagi dan lagi, nanti boleh buli mama.

    ReplyDelete
  5. Sekejap jer dah membesar ... Dah nak sekolah ... Perangai pun macam2 dah bila sel2 otak semakin berhubung ...

    ReplyDelete
  6. comelnya dua2...bila makin besar sure makin riuh rumah kan..

    ReplyDelete

terima kasih sbb sudi komen...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2012 Reserved to Dan Sebenarnya Semusim Rindu.. Design with love by Cik Rose Cute